| Regulamin | Start | Reklama w WIM | Napisz do nas | Linki | Kontakt | Zgłoś błąd |
niedziela, 05 wrzesień 2010
www.medycyna.wroc.pl                 
Start arrow Publikacje arrow Artykuły z Sieci arrow Picie mleka w ciąży obniża ryzyko stwardnienia rozsianego u dziecka
Menu serwisu
Start
Wykaz dyżurów
Numery alarmowe
Adresy Pacjenta
Pierwsze kroki
Baza Teleadresowa
Jak dodać dane
Wyszukaj
Znajdź na planie miasta
Publikacje
Bez Recepty
Tablica Ogłoszeń
Napisz do nas
Download
Forum
Polecamy
 Zadaniem niniejszego portalu informacyjnego jest dostarczenie społeczeństwu podstawowej informacji o lekach, w sposób umożliwiający wykorzystanie jej w warunkach domowych
Reklama
lut 12 2010
Picie mleka w ciąży obniża ryzyko stwardnienia rozsianego u dziecka Drukuj
Publikacje - Artykuły z Sieci
piątek, 12 luty 2010
Picie mleka w ciąży może chronić potomstwo przed zachorowaniem na stwardnienie rozsiane w wieku dorosłym - wskazują wstępne wyniki amerykańskich badań, o których informuje serwis EurekAlert. SM to choroba ośrodkowego układu nerwowego. W jej rozwoju aktywnie uczestniczy układ odporności, który przez pomyłkę atakuje tkankę nerwową własnego organizmu, tak jakby była obca.

Na SM zapadają przeważnie ludzie między 20. a 40. rokiem życia; nieco częściej kobiety. Schorzenie może objawiać się zaburzeniami ruchu i równowagi, zaburzeniami czucia, widzenia, mowy, przewlekłym zmęczeniem. SM jest zaliczane do najczęstszych przyczyn niepełnosprawności młodych osób, ale może też mieć przebieg łagodny.

Naukowcy uważają, że w rozwoju stwardnienia rozsianego biorą udział czynniki genetyczne i środowiskowe, takie jak kontakt z toksycznymi chemikaliami, palenie papierosów, dieta, a nawet czynniki działające w życiu płodowym, w tym infekcje przebyte przez matkę, jej sposób odżywiania się oraz mała ekspozycja na słońce, związana z niską produkcją witaminy D w skórze.

Naukowcy z Wydziału Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Harvarda w Bostonie przebadali 35.794 pielęgniarek, których matki wypełniały ankiety na temat diety i doświadczeń przebytych w okresie, gdy nosiły córkę w łonie. W ciągu 16 lat badań stwardnienie rozsiane (sclerosis multiplex - SM) zdiagnozowano u 199 pielęgniarek.

Okazało się, że ryzyko stwardnienia rozsianego wśród kobiet, których matki piły w ciąży cztery szklanki mleka dziennie było o 56 proc. niższe niż wśród ich koleżanek, których mamy spożywały mniej niż trzy szklanki mleka w miesiącu.

Naukowcy odnotowali też 45-procentowy spadek ryzyka SM wśród córek pań, których dieta w ciąży była najbogatsza w witaminę D.

Jak przypomina biorąca udział w badaniach Fariba Mirzaei, coraz więcej badań potwierdza, że istnieje związek między poziomem witaminy D w organizmie a ryzykiem SM. Najnowsza praca dowodzi, że zaczyna on odgrywać rolę już w życiu płodowym.

Do pokarmów najbogatszych w witaminę D zalicza się tłuste mleko, jaja, wątroba i tłuste ryby. Jednak największe ilości tego związku powstają w naszej skórze pod wpływem promieni słonecznych, dlatego zimą jesteśmy najbardziej narażeni na jego niedobory.

Naukowcy zaprezentują wyniki swoich badań na 62. dorocznym spotkaniu Amerykańskiej Akademii Neurologii, które odbędzie się w dniach 10-17 kwietnia w Toronto.(PAP)
*




Aktualnie jest 14 gości online
Ostatnio dodane
REGULAMIN WIM | STORNO-Biuro Rachunkowe | Turnusy Rehabilitacyjne | Szukasz Ekipy Remontowej?